Vælg en side

Backstory

Du er ikke bedre end konkurrenterne

Det kan godt lyde hårdt, men som udgangspunkt er du ikke bedre end dine konkurrenter. Du tilbyder de samme tjenester, til de samme priser. Dit serviceniveau er sikkert heller ikke bedre end dem, der ligger tættest på dig i din SWOT-analyse, og kvaliteten er i bund og grund det samme.

Så hvordan skiller du dig ud?

Ikke ved at få en eller anden smart fyr i et halvdyrt jakkesæt til at tale på dig i 20 minutter om “synergi”, hvorefter han lover dig, at han “kan vækste din virksomhed” eller få dig på side 1 på Google, hvis du bare lige smider 25.000 kr. til hans bureaus “intropakke”.

 

{

Hvis politikere får kritik for ikke at sige noget af substans, burde vi smide marketingsfolk i fængsel.

– Brian Mogensen

Hvad er det, du vil sige?

SEO og AdSense er helt klart effektive redskaber, men det kræver en masse arbejde, og det gælder om mere end bare at skrive “kaffemaskine” 30 gange i en tekst. Meget mere. 

Særligt, hvis du ikke sælger kaffemaskiner.

Hvis du i stedet vil kommunikere på en måde, som du kan stå inde for, og som dine kunder kan forstå, så er det måske på tide at prøve noget andet.

Brug journalistik og storytelling

Du har fået en idé, og nu har du ført den ud i livet. Uanset om det er en sidegesjæft, eller du er all-in på fuld tid, så er det en god historie. Du skaber noget. Du forfølger en drøm. Du brænder for det, og du vil kæmpe for at få det til at lykkedes.

Der er lidenskab i din historie. Det er det alle portrætter af rockstjerner og sportsikoner bygger på.

Så meget ved jeg allerede nu, inden jeg overhovedet har mødt dig. Forestil dig så, hvad jeg ved, efter vi har snakket sammen en times tid?

Så start med at finde ud af, hvor din lidenskab ligger. Og brug den til at fortælle din kunder, at dine tjenester er værd at købe. På din egen måde.

Så skiller du dig ud. Så gør du noget andet.

Og så kan folk huske di

Har du brug for hjælp til det? Så tag fat i mig her.

5 + 9 =